Συνεντεύξεις

"Εν Κατακλείδι" με τον Παναγιώτη Ρήλλο

Δευτέρα, 21 Δεκεμβρίου 2015

Το... "Οιστρογόνο 2 Οξυγόνο" @ ΣΠΟΡ FM 94,6 (21/12/15 "Εν Κατακλείδι" με τον Παναγιώτη Ρήλλο) by Panagiotis Rillos on Mixcloud

Θωμάς Χαβιανίδης στο thinkingpeople.gr

Παρασκευή, 6 Νοεμβρίου 2015

Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Θωμά Χαβιανίδη - Τεχνοχώρος Φάμπρικα

από την Εύα Πετροπούλου-Λιανού στο thinkingpeople.gr

Εύα Πετροπούλου: Πως εμπνευστήκατε αυτό το έργο;

Το πρώτο μας teaser για τη συμμετοχή μας στο Bob festival Theater απαντάει ακριβώς στην ερώτηση σας.
«Σαίξπηρ;» «Είμαστε μόνο τρία άτομα!», «Τενεσί Ουίλιαμς;» «Έχει δικαιώματα!».
Την απάντηση δίνει η Σοφία Λαμπιδώνη με το κείμενο της.
«Οιστρογόνο 2 Οξυγόνο».
Έμπνευση της; Όλα όσα απασχολούν τους νέους του σήμερα και ακόμα πιο συγκεκριμένα τις νέες κοπέλες, τα αισθήματα τους, τα άγχη τους, τις φοβίες τους, την τρέλα τους!
Πραγματικά εκρήξεις οιστρογόνων συμβαίνουν διαρκώς γύρω μας. Είναι δυνατόν να μην υπάρχει ένα έργο για όλες αυτές τις σκέψεις που κατακλύζουν το μυαλό και το σώμα μας καθημερινά; Εντάξει, το δικό μου σώμα όχι αλλά δεν μπορείς να αντισταθείς να σκηνοθετήσεις αυτά τα πλάσματα, να προσπαθήσεις να βάλεις έστω και σε λίγη τάξη αυτό το χάος!

Εύα Πετροπούλου: Είναι η πρώτη σας δουλειά ως σκηνοθέτης;
Μιλήστε μας λίγο για το έργο και τους συντελεστές της παράστασης;

Ναι, ακριβώς! Ήθελα κάποια στιγμή να το τολμήσω και να που το σύμπαν συνωμότησε...
Με την Σοφία Λαμπιδώνη είχαμε ξανασυνεργαστεί στο «Who the fuck is dead?», ένα έργο της Πηνελόπης Χριστοπούλου, που τότε είχα επιμεληθεί τη διασκευή του για Bar Theatre, και σκηνοθέτησε ο Νικόλας Μίχας. Ήταν μόλις είχαμε αποφοιτήσει από τη σχολή και θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι δικό μας. Μαζί μας αποφοίτησε και η Ολίβια Λαπατά που μαζί με την Σοφία άρχισαν να σκέφτονται ένα δικό τους έργο. Πίστεψαν σε εμένα και με έπεισαν να τις σκηνοθετήσω. Άλλωστε όπως μου είπαν κάποτε «Σκηνοθέτης είναι αυτός που μπορεί να εμπνεύσει κάποιους ότι μπορεί να τους σκηνοθετήσει».
Βέβαια χωρίς την βοήθεια και άλλων δημιουργών όπως ο Σταύρος Μπιλιώνης (Graphic Design), ο Χρήστος Μπαμπαλής, η Παρή Αντωνίου και η Ζηνοβία Χριστίνα Λιάπη (Φωτογραφία, Βίντεο) που μας συνοδεύει στο έργο μας με ένα street φωτογραφικό project με θέμα τη γυναίκα του σήμερα και η εικαστικός Στέλλα Αντωνιάδου που συμμετέχει με έργα από την πτυχιακή της στο τμήμα εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτ. Μακεδονίας με θέμα το απρόσωπο σώμα, το ανορεξικό και παχύσαρκο, τίποτα δεν θα είχε συμβεί.
Σκοπός μας είναι να γνωρίσουμε και να εντάξουμε και άλλους δημιουργούς.

Εύα Πετροπούλου: Το έργο Οιστρογονο2 οξυγόνο έχει στοιχεία από την καθημερινή ζωή μιας γυναίκας, εν έτει κρίσης...

Η υπόθεση του έργου έχει ώς εξής: «Μια νεαρή κοπέλα, φύλακας μιας γκαλερί, βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα χυδαίο έργο! Την προκαλεί! Την οδηγεί σε ένα παιχνίδι συνειρμικών σκέψεων. Το έργο μέσα της ξυπνάει. Γίνεται ο άλλος της εαυτός. Την ακολουθεί σε κάθε της σκέψη. Αντιμετωπίζει για πρώτη φορά τον ίδιο της τον εαυτό.»
Το έργο μιλάει για τη γυναίκα που φοβάται να είναι ο εαυτός της, που φοβάται να πει και να εκφράσει όσα σκέφτεται και νιώθει, σε μια εποχή που τα πρότυπα που κυριαρχούν την οδηγούν να θέλει όλα να τα ελέγχει, σε μια κοινωνία που της ζητάει το τέλειο ενώ δεν της δίνει τις ευκαιρίες να κάνει πραγματικότητα τους προσωπικούς και επαγγελματικούς της στόχους.
Δηλαδή ακριβώς για τη γυναίκα σήμερα!

Εύα Πετροπούλου: Που παίζεται το έργο;
Τι άλλο ετοιμάζετε στο μέλλον;

Στον Τεχνοχώρο Φάμπρικα από 11 Νοεμβρίου και κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:45 έως τις 7 Ιανουαρίου του 2016.
Παράλληλα τρέχει ένα project: ανοιχτό κάλεσμα σε ομάδες εικαστικών που θα συνοδεύουν την παράσταση μας με έργα τους.
Στις 7 Νοεμβρίου γίνεται το Promo Party μας: ΠΑΡΤΥ ΟΙΣΤΡΟΓΟΝΩΝ. Σας καλούμε να μας γνωρίσετε.
Και η Σοφία Λαμπιδώνη έχει ήδη στα σχέδια της πολλά! Αλλά δεν ανοίγει ακόμα τα χαρτιά της.
Εγώ επικεντρώνομαι σε αυτό που τώρα δημιουργούμε. Λένε ότι ο ρόλος του σκηνοθέτη τελειώνει μετά τις πρόβες. Κι όμως δεν το πιστεύω.

Ο2Ο στο catisart.gr

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2015

Συνέντευξη για το Off-Off Athens 7 - θέατρο Επί Κολωνώ

στο catisart.gr

catisart.gr: Γιατί ασχολείστε με το θέατρο;

Γιατί είμαστε εθισμένοι. Αν μπλέξεις στα δίχτυα του δεν γλιτώνεις.
Όμως ειλικρινά. Η Τέχνη είναι κάτι που σε καθηλώνει. Το θέατρο είναι κάτι τόσο δημιουργικό. Εκφραζόμαστε μέσα από αυτό, λέγονται πράγματα που θέλεις να μοιραστείς και με την ύπαρξη του κόσμου γίνονται ενέργεια που πυκνώνει, συγκεντρώνεται σε έναν χώρο και δημιουργείται «συν-κίνηση».

catisart.gr: Ποια είναι η παράστασή σας και τι έχετε να πείτε γι' αυτήν;

Η παράστασή μας ονομάζεται "Οιστρογόνο 2 Οξυγόνο".
Είναι μία φρέσκια και δροσερή παράσταση που όμως έχει στόχο να προβληματίσει και να βάλει τον κόσμο σε μία διαδικασία εσωτερικής αναζήτησης.
Τα υπαρξιακά προβλήματα που θέτει η ηρωίδα μας επί σκηνής παρόλο που είναι δοσμένα με κωμικό τρόπο, στο πλαίσιο αυτοσαρκασμού πολλές φορές, δεν παύουν να υφίστανται.
Ο εσωτερικός της διάλογος μας αφορά λίγο πολύ όλους.

catisart.gr: Τα μέλη της ομάδας είστε φίλοι, συνεργάτες, συμπαίχτες ή συνένοχοι;

Είμαστε και φίλοι και συνεργάτες και συμπαίχτες και συνένοχοι!

catisart.gr: Τι θα αλλάζατε, τι θα φτιάχνατε αν για μια μέρα γινόσασταν υπουργοί Πολιτισμού;

Θα κάναμε την τέχνη προσιτή σε όλους!
Η τέχνη σε κάθε της μορφή δημιουργείται για τον κόσμο, για να μορφώσει, να προβληματίσει, να εκπαιδεύσει, να αφυπνίσει, να ψυχαγωγήσει.
Αυτή τη στιγμή την απολαμβάνουν κάποιοι "λίγοι". Είτε ως κοινό, είτε ως δημιουργοί.
Αυτό το "καλούπι" πρέπει να σπάσει!

catisart.gr: Τι προτιμάτε ΟΝ-ΟΝ ή OFF-OFF;

Δύο φορές OFF είναι από μόνο του ΟΝ! Άρα δηλώνουμε «OFF-OFF» στην ενέργεια, στη θέληση, στην έκρηξη συναισθημάτων.
Κρύβει και μια επανάσταση το «Off-Off», ένα ξεφύσημα και μια ανάγκη για ανάσα, «Οξυγόνο», όπως δηλώνει και το έργο μας.
Μακριά από τη μιζέρια, και το κλείσιμο μέσα μας.
Άνοιγμα στη δημιουργικότητα.

catisart.gr: Τι προσδοκίες έχετε μετά το Off-Off;

Θέλουμε η παράσταση να ακουστεί, να κάνει θόρυβο. Να κινήσει το ενδιαφέρον των θεατών.
Άπαξ και γίνει αυτό όλα τ’ άλλα έρχονται από μόνα τους.

catisart.gr: Το όνομα της ομάδας σας τι συμβολίζει;

Τίποτα απολύτως. Δημιουργήθηκε υπό πίεση. Στην ουσία είναι το αρχικό γράμμα των επιθέτων των κοριτσιών της ομάδας μας.

Ο2Ο στο monopoli.gr

Τρίτη, 5 Μαΐου 2015

Συνέντευξη για το Bob Theatre Festival(Scratch Nights) - BIOS

στο monopoli.gr

monopoli.gr: Συστηθείτε μας.

Είμαστε η Σοφία Λαμπιδώνη, η Ολίβια Λαπατά και ο Θωμάς Χαβιανίδης.
Γνωριστήκαμε στη δραματική σχολή Βεάκη όπου φοιτούσαμε κι οι τρεις κι αποφοιτήσαμε μαζί το 2012.
Καταφέρνοντας να ξεπεράσουμε τα δράματα της καθημερινότητας μιας δραματικής σχολής μείναμε φίλοι και έκτοτε προσπαθούμε να δημιουργούμε.
Το όνομα μας δημιουργήθηκε υπό πίεση...
Στην ουσία είναι το αρχικό γράμμα των επιθέτων των κοριτσιών της ομάδας μας ("λμδ" - Λαμπιδώνη, Λαπατά) δεν σημαίνει τίποτα απολύτως!

monopoli.gr: Μιλήστε μας για το scratch σας.

Πρόκειται για μία σειρά συνειρμικών σκέψεων μίας σύγχρονης κοπέλας και τον εσωτερικό της διάλογο που φέρνει στο προσκήνιο τα άγχη της και τείνει να την προβληματίζει να την φτάνει στα άκρα, να την οδηγεί σε αδιέξοδα, να την πανικοβάλει, μα και να την παρηγορεί.

monopoli.gr: Ποια είναι 6 πράγματα που θα δούμε στα 15′ του scratch σας;

Οιστρογόνα, λογαριασμούς, εμμονές, ζωή, έρωτες και τον Άμλετ...

monopoli.gr: Αν ήσασταν ένας διάσημος Bob, ποιος Bob θα θέλατε να είστε;

Αν ήμασταν ένας διάσημος Mπομπ κατά πάσα πιθανότητα θα ήμασταν ο Μπομπ ο σφουγγαράκης γιατί είμαστε ατζαμήδες και γκαντέμηδες αλλά έχουμε την πλάκα μας!

Ο2Ο στο mixgrill.gr

Πέμπτη, 30 Απριλίου 2015

Συνέντευξη για το Bob Theatre Festival(Scratch Nights) - BIOS

mixgrill.gr

mixgrill.gr: Γνωρίζουμε όλοι το Η2Ο , απαραίτητο σε όλες τις γνωστές μορφές ζωής.
Γιατί δώσατε τον τίτλο Ο2Ο στην παράσταση;
Ποιος είναι ο κύριος άξονάς της;

Θέλοντας να παίξουμε με τις λέξεις σίγουρα θέλαμε να δηλώσουμε και τη σημαντικότητα της γυναικείας ύπαρξης αλλά και την ανάγκη της ίδιας της γυναίκας για οξυγόνο.
Το έργο φέρνει στο προσκήνιο τα προβλήματα και τα άγχη των νέων ανθρώπων και κυρίως των νέων γυναικών σε μία κοινωνία άδικη όπως η σημερινή. Στόχος μας είναι να ανεβάσουμε ένα έργο που να μιλήσει στον κόσμο και να τον κάνει να αισθανθεί πως δεν είναι μόνος σε ότι βιώνει.

mixgrill.gr: Περιγράψτε μου την πιο δυνατή σκηνή της παράστασης;

Χμμμ νομίζω πως αυτό είναι κάτι που θα προτιμούσαμε να το αφήσουμε στην κρίση σας..

mixgrill.gr: Ο καλλιτέχνης δουλεύει πάνω σε «εμμονές». Στο Ο2Ο ποιες είναι οι κυριότερες εμμονές που θα συναντήσουμε;

Στο Ο2Ο συναντάμε κυρίως εμμονές… Μέσα από μία σειρά συνειρμικών σκέψεων η ηρωίδα μας έρχεται αντιμέτωπη με τα άγχη της τα οποία καταλήγουν να γίνονται εμμονικές σκέψεις και να την οδηγούν σε κατάσταση πανικού και παράνοιας..

mixgrill.gr: Ποια ήταν τα κριτήρια για την επιλογή του Οιστρογόνο2Οξυγόνο για το Scratch Nights του Bob Theatre Festival;

Τα Scratch Nights είναι το διαγωνιστικό μέρος του Bob Theatre Festival.
Μέσω αυτών δίνεται η δυνατότητα σε νέες ομάδες να παρουσιάσουν τη δουλειά τους και να διαγωνιστούν μεταξύ τους για το έπαθλο των 500 ευρώ, μα κυρίως για τον χώρο που θα τους διατίθεται στην αρχή της επόμενης σεζόν να παρουσιάσουν την παράστασή τους ολοκληρωμένη στο Βios για 10 παραστάσεις.
Μια νέα ομάδα σαν τη δική μας που δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να στηριχτεί στα πόδια της και δημιουργεί ένα έργο δικό της από την αρχή αρπάζει ευκαιρίες σαν κι αυτή.

mixgrill.gr: Η συνταγή μιας επιτυχημένης θεατρικής παράστασης ποιά πιστεύετε πως είναι;

Πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο στην επιτυχία μιας παράστασης, αν και δεν νομίζω είμαστε οι κατάλληλοι για να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση.
Αν ήμουν παραγωγός θα σας έλεγα ότι ελάχιστες παραστάσεις, αν και φαινομενικά πετυχημένες, αν το κριτήριο είναι η προσέλευση του κόσμου, βγάζουν τα λεφτά τους.
Σίγουρα εκεί παίζουν ρόλο οι καλές δημόσιες σχέσεις, η προώθηση που θα γίνει και επίσης θα πρέπει να είναι μια καλοκουρδισμένη παράσταση που θα μιλάει στον κόσμο, θα τον αγγίζει ή τουλάχιστον θα του δίνει τη βαθιά αίσθηση ότι έχει ψυχή και ταλέντο το όλο εγχείρημα, αν δε βασίζεται σε εμπορικά ονόματα.

mixgrill.gr: Η κρίση έχει επηρεάσει τη δουλειά σας στο θέατρο; Πιστεύετε πως η τέχνη κινδυνεύει απ' την κρίση;

Την έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό γιατί δυστυχώς γίνονται «εκπτώσεις» από τις παραγωγές.
Επίσης εμφανίζονται πάρα πολλοί που, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα, ξεκινούν μια παράσταση και αν πάει πήγε, αν όχι, όχι.
Το σκεπτικό είναι «πρόβες απλήρωτες, μια χαρά! Όσο καιρό μας πάρει. Κάποια στιγμή θα βγει. Πληρωμή των ηθοποιών με ποσοστά, μια χαρά! Καλύπτω τα έξοδα της παραγωγής και ό,τι μείνει, αν μείνει, τα μοιράζω στους ηθοποιούς.» Και οι ηθοποιοί για να μπορούν να είναι επαγγελματίες επενδύουν στη φωνή τους και στο σώμα τους.
Όταν δεν τους σέβεσαι και δεν τους καλύπτεις ούτε τα βασικά τους έξοδα γεμίζεις τη θεατρικές σκηνές με ερασιτεχνισμούς κακής ποιότητας.

mixgrill.gr: Το θέατρο, για να επιβιώσει, δεν πρέπει ν' αλλάζει και τι μπορεί να «υποθηκεύσει» το μέλλον του;

Αυτό που έχει ουσία να αλλάξει είναι η νοοτροπία μας για το θέατρο.
Το θέατρο είναι μια ζωντανή κοινωνική εκδήλωση στην οποία οι άνθρωποι «συγκινούνται» δηλαδή αισθάνονται όλοι μαζί, μοιράζονται και επικοινωνούν.
Και εκεί πιστεύω πρέπει να εστιάσουμε. Να γίνει το θέατρο συνήθεια, όχι απλά ένας χώρος στον οποίο θα πας να δεις μια παράσταση μιας- δύο ωρών και «αντίο»!
Να σταματήσει ο κόσμος να το αντιμετωπίζει σαν κάτι «ξένο». Πρέπει να δημιουργηθούν οι συνθήκες ώστε όπως θα πήγαινες μια βόλτα, έτσι να έχεις και την επιλογή να βρεθείς σε ένα χώρο που ανά πάσα στιγμή δρώμενα λαμβάνουν χώρα και είναι πηγές έμπνευσης, έκφρασης, δημιουργίας, αλληλεγγύης, «ανάσας ζωής».
Να αξιοποιηθούν όλα τα μέσα που το θέατρο μπορεί να προσφέρει.

mixgrill.gr: Πιστεύετε πως υπάρχουν νεοέλληνες θεατρικοί συγγραφείς που μπορούν να συγκριθούν με "βαριά" ονόματα του ξένου θεατρικού ρεπερτορίου;

Ανάμεσά μας υπάρχουν σίγουρα πολλά συγγραφικά ταλέντα των οποίων τα έργα μένουν θαμμένα στα συρτάρια των γραφείων τους ή στους σκληρούς δίσκους των υπολογιστών τους.
Είναι πράγματι κρίμα μία χώρα που έχει βγάλει λογοτέχνες αξεπέραστους να μην προάγει τα νέα ταλέντα της όχι μόνο στον χώρο της θεατρικής γραφής αλλά και της λογοτεχνίας γενικότερα.

mixgrill.gr: Aκόμα, θεωρείτε ότι η εποχή μας αναδεικνύει αρκετούς ανθρώπους στον καλλιτεχνικό χώρο που μπορεί και να μην το αξίζουν;

Η εποχή μας συνεχίζει δυστυχώς την βαθιά ελληνική παράδοση των «πελατειακών» σχέσεων.
Προσπαθώ να καταλάβω πώς γίνεται ένας άνθρωπος που θεωρεί τον εαυτό του καλλιτέχνη και εκφράζεται μέσα από τη τέχνη να μπαίνει σε πολιτικά και άλλα παιχνίδια. Μάλλον εγώ έχω εξιδανικευμένη την έννοια της Τέχνης στο μυαλό μου..
Άλλωστε όπως έχει δηλώσει μια σύγχρονη ηθοποιός μας, που είναι πιο «μέσα» στα πράγματα από εμένα «για να πετύχεις πρέπει να έχεις και (!) ταλέντο…».

mixgrill.gr: Επόμενα σχέδιά σας;

Να συνεχίσουμε η δουλειά μας πάνω στο project Ο2Ο, γιατί το Bios είναι μόνο ένα πρώτο βήμα.
Στις 3-4 Ιουνίου έχουμε τη δεύτερη «φόρμα» της παράστασης στο Off-Οff Festival στο Επί Κολωνώ. Και να συνεχίσουμε να ζούμε με αισιοδοξία, έμπνευση και δημιουργία όσο η ζωή μας χαρίζει υγεία ή όχι.

mixgrill.gr: Κι εμείς να σας ευχηθούμε Καλή Επιτυχία στις προσπάθειές σας!

Δείτε ακόμα